Rozwiązywanie problemów związanych z używaniem modemów USB1. Funkcjonalność / Urządzenie nie może być rozpoznane - Należy użyć modem USB na innym komputerze w celu weryfikacji powtarzalności problemu oraz stwierdzenia, czy jego występowanie jest związane z komputerem czy z modemem
- Należy upewnić się, że modem jest prawidłowo umieszczony w gnieździe USB oraz czy złącze kabla USB nie jest uszkodzone
- Należy sprawdzić, czy modem USB (informacja na opakowaniu) jest zgodny z aktualnym systemem operacyjnym (np. Windows 7), w przypadku braku zgodności prosimy o kontakt z Huawei Polska
2. Połączenie / Problem z przerywaniem połączenia - Należy sprawdzić poziom zasięgu sieci (jeśli kształtuje się na poziomie jednej lub dwóch kresek, może wystąpić przerywanie rozmowy / połączenia)
- Można także porównać poziom zasięgu z zasięgiem w telefonie komórkowym (w ramach tego samego operatora)
- Funkcjonalność / Brak dostępu do internetu
- Należy sprawdzić poziom zasięgu sieci – w niekorzystnych warunkach sieciowych ten problem może wystąpić, do poprawienia zasięgu sieci można wykorzystać antenę zewnętrzną
- Należy sprawdzić czy modem / połączenie internetowe nie jest blokowane zaporą ani oprogramowaniem antywirusowym
- Należy sprawdzić, czy ustawienia profili zostały poprawnie skonfigurowane, w szczególności numer wdzwaniania dial-up *99# i ustawienia APN (statyczne, nazwa: internet lub erainternet – w zależności od operatora)
3. Połączenie / Brak sygnału - Należy sprawdzić opcje ustawień sieci, typ sieci (czasami ustawiona jest domyślnie sieć WCDMA, w przypadku, gdy ta sieć nie występuje w Twoim rejonie, powinna zostać zmieniona na sieć GSM)
4. Funkcjonalność / Karta SIM/USIM nieczytelna - Należy użyć innej karty SIM/USIM, by sprawdzić czy występowanie problemu związane jest z modemem, czy z kartą SIM (jeśli inna karta SIM zostanie rozpoznana, należy skontaktować się z operatorem w celu otrzymania duplikatu karty SIM)
- Należy sprawdzić czy obwody SIM/USIM są czyste - zdarza się, że nagromadzone zanieczyszczenia powodują utrudnienie połączenia pomiędzy kartą SIM/USIM i modemem USB
5. Funkcjonalność / Brak współpracy z routerem 3G - Należy podłączyć modem USB do interfejsu USB komputera, jeśli pracuje normalnie należy skontaktować się z dostawcą routera, aby sprawdzić czy Twój modem USB jest obsługiwany przez dany router
Uwaga: narzędzie ma pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów (np. błędne ustawienia APN) lub potwierdzić występowanie usterki (np. komputer nie rozpoznaje urządzenia). Pobierz oprogramowanie Mobile Doctor
|